Een kind wil aardige en geen gemene getallen

advies tot hervorming in het onderwijs in wiskunde en rekenen

Een kind wil aardige en geen gemene getallen
€ 18,46
1-4 werkdagen

Wil je weten of dit product in onze winkel op voorraad is? Bel ons op: 0523 - 26 13 92 of kom langs!

  • 9789461932525
  • 10 mei 2012
Er is een groot probleem in het onderwijs in wiskunde en rekenen. Wiskundigen hebben niet de...meer
Productinformatie "Een kind wil aardige en geen gemene getallen"
Er is een groot probleem in het onderwijs in wiskunde en rekenen. Wiskundigen hebben niet de empirische instelling die voor onderwijs nodig is. Zij klampen zich vast aan traditie. Wanneer de leerling het niet snapt is het de eigen schuld. De oplossing: (1) herontwerp van de leerstof op grond van empirisch onderbouwde didactiek, (2) een opleiding tot leraar wiskunde met nadruk op de empirische instelling, (3) hogere eisen van kwaliteit aan leraren en onderwijzers zonder wiskundige achtergrond.

Het parlementair onderzoek door Dijsselbloem (2008) maakt een onderscheid tussen â wat en hoeâ . De overheid gaat over het wat, en het onderwijs over het hoe. De wiskundigen falen echter, en zij tonen ook ernstig wangedrag wanneer hen daarop wordt gewezen. Een nieuw parlementair onderzoek is wenselijk. De Tweede Kamer kan empirische wetenschappers horen die veel wiskunde gebruiken in gebieden zoals natuurkunde, biologie en economie.

Herstructurering van de bedrijfskolom van het onderwijs in wiskunde en rekenen kan leiden tot een Simon Stevin Instituut, op empirische grondslag en open naar de samenleving.

De auteur is econometrist en leraar wiskunde. Zie http://thomascool.eu.
Druk: 1
Taal: Nederlands
Bindwijze: Paperback
Pagina's: 201
Auteurs: Thomas Colignatus
Uitgever: Mijnbestseller B.V.
Verdere links naar "Een kind wil aardige en geen gemene getallen"
Lees, schrijf en bespreek beoordelingen...meer
Klantbeoordelingen voor "Een kind wil aardige en geen gemene getallen"
Beoordeling schrijven
Beoordelingen worden na controle vrijgegeven.
Gelieve de tekenreeks in het hiernavolgende tekstveld in te voeren

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Laatst bekeken